haparandra resan

Går dagen gick jätte bra! Vi drog som sagt till haparandra klockan 8 tiden på morgonen. Stanna i pietå och fick oss lite mat i magen, sedan så fortsatte vi och kom fram halv 2 ungefär. Grabbarna släppte av mig och Sara på ikea och dom for för att kolla på bilen. Ramona kom också till ikea så sin efterlängtade syster fick man också träffa! ♥ 
-
Jag hittade en massa bra saker, köpte 10 stycken borris mattor som jag ska ha som underlag till råttorna, eftersom dom river sönder tidningarna hela tiden och det blir så drygt. Köpte också en blå plastlåda som jag hade tänkt använda som toalett till tjejerna eftersom dom välter sin glasslåda till toa hela tiden... och två flis filtar en turkos och en röd som jag ska klippa i bitar och låta dom ha det som bomatrial. hitta också en vit glasboll med ett hål i typ som jag proppa i med tygbitar och där får dom hoppa i och bädda ner sig om dom vill. och 2 små handdukar till dom. Sen köpte jag ett fint doft ljus som jag ska ha i lägenheten, och sist så köpte jag en liten gossedjur som var en råtta, som killarna fick! 
 
Jag har ju som sagt världens snällaste och finaste syster.. hon betala nästan allt jag skulle ha som en julklapp. Det skulle hon absolut inte behöva ha gjort men det var väldigt snällt! Får bjuda henne ut på en middag nångång som ett tack! 
-
Efter vi vart klart i ikea så drog vi till djuraffären och köpte mat till råttorna och en ny hängmatta till tjejerna eftersom dom bitit sönt den andra. Och en sån hääär
 
 till grabbarna!
och tillslut så var vi ju tvugna att gå in i candy world för att köpa lite götta! 
 
Efter vi shoppat klart så for jag med ramona till mormor för att träffa henne innan vi skulle fara, Andreas och Sara for hem, och fredrik kom med sin nya mercha dit också. Mummi blev jätte glad och förvånad att träffa mig! Hon är så go! Vi drack kaffe där och sedan började våran lååånga resa hem..
 
Vi kunde bara köra typ 80-90 km i timmen... och värmen var inte suuper men man frös iallfall inte ihjäl! Vi hade ingen radio så fredrik var vår lilla radio hela vägen. Han sjöng så fint så. Vi stannade i luleå tror jag att det var och sträckte på bena lite, så när vi skulle fara iväg igen så funkade inte lysnera eller blinkersn.. en säkring hade gått. Men som TUR så hittade han en säkring i bilen så då var det bara att byta och fortsätta vidare. Då vi efter 1000år typ kommit fram till skellefteå så åt vi burgare där och fortsatte den långa vägen hem.. stannade i vindeln och sa hej till Erica sen så fortsatte vi. Vi kom hem halv 2, och tror nog inte sängen varit så skön som den var då! 
 
Sådär ja! nu har ni fått höra våran lilla resa till happis! :) 
Kommentarer
Postat av: rammis

Vad kul det va o se dig min fina goa syster, saknar dig fortfarande <3 men vikken lång resa ni hade :o. Tur att ni kom fram säkert iaf. Puss o Kram Älskar dig!

2013-01-06 @ 21:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0