Turkiet dag 2

Dag två eller om det inte var dag tre så drog vi på jeepsafari! Det började med att vi fick åka jeep i nån timme och se hur turkisk natur ser ut och hur dom bor osv, sedan for vi upp på ett berg och efter att ha kört runt lite där så skulle vi få vandra i 90 minuter runt berget lite här och där. Vi hamna tillslut till en grotta som vi fick gå in i, väldigt mörkt och fuktigt var det där. Höll på att halka ett antal gånger då det var väldigt lerigt och halt där inne också. Vi fick även en vän som heter Peter som var en blandning utav Mr.Bean och jaa.. jag vet inte vad. Men rolig och speciell var han iallfall! Han kom från Skåne.
 
Efter det så fortsatte vi att gå, sedan kom vi fram till seriöst den romantiska stället jag varit på. Det var såå harmoniskt och vackert! Det var som ett litet vatten ställe där man kunde bada, eller bara sitta och kolla på den underbara vattenfallet! Fanns också otroligt vackra blommor där.. Om jag hade varit kille så skulle jag lätt dra dit min brud ;) haha, det var mycket finare i verkligheten där än på bild, som i en saga!
 
Efter vi svalkat av oss lite så var det dags att gå upp igen där vart jeeparna stod.Tror ni inte att jag höll på och dö eller!?! Det var såå häääär varmt och jag höll på och svimma vilken sekund som hellst. Då vet var så kvav, varmt och solen höll på att steka upp mig..Men jag tog mig upp! Då for vi vidare till en turkiskfamilj för att få mat!
 
Sen då alla var mätta och belåtna så for vi till en till vattensak för att se på massa sköldpaddor! Det kryllade utav dom! Väldigt roligt var det, kom även några hundar och sa hej till oss. Det tråkiga var att den klantskalle skulle ta upp en sköldpadda och tappade den så att skalet gick sönder.. idiot.
 Iallfall så for vi sist till havet för att bada och sola lite, sen drog vi tillbaks till hotellet!
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

wow va fina utsikter ni hade!

2013-06-11 @ 12:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0